این کتاب ویرایش دوم کتاب محبوبی است که در سال 2003 منتشر شد. در عنوان کتاب آورده شده است که  این کتاب مختص بانک‌ها و موسسات اعتباری و وام‎دهندگانی است که نیاز دارند به صورت کاراتر و عمیق‌تر با چگونگی نحوه کارکرد رتبه‌بندی اعتباری در طول چرخه حیات وام آشنا شوند. این کتاب در سال 2011 منتشر شده است و به علت بحران مالی که در سال 2007  به وجود آمده بود و تغییر نگاه متخصصان مدیریت ریسک بعد از آن اتفاقات، تفاوت قابل ملاحظه‌ای با نسخه اول خود دارد. بخش‌های زیادی از این کتاب به بررسی کارایی مدل‌های اعتباری و مباحث عدم اطمینان در شرایط و محیط‌های پرنوسان ریسکی می‌پردازد. بنابراین این کتاب بَک تست‌های دوره‌ای و ارزشیابی مدل‌ها را در مباحث خود گنجانده است. در فصل چهارم این کتاب، خواننده گام به گام با نحوه توسعه مدل کارت‌های امتیازی و انتخاب بهترین راهبردهای ممکن، آشنا می‌شود. در فصول آخر به اشتباه‌های رایج در اعتبارسنجی و ریسک اعتباری و نحوه دوری از آنها پرداخته می‌شود. نویسنده این کتاب خانم “الیزابت می”، علاوه بر این کتاب و نسخه قبلی آن، سه عنوان دیگر در رزومه خود دارد که در ذیل نامبرده شده‌اند:

  • Interest Rate Risk Models: Theory and Practice
  • Handbook of Credit Scoring
  • Credit Risk Modeling: Design and Application

تمام کتاب‌های فوق در حوزه ریسک و مباحث اعتباری هستند و اگرچه کتاب‌هایی قدیمی‌اند اما بررسی و مطالعه آنها خالی از لطف نیست.

عنوان کامل: Credit Scoring for Risk Managers: The Handbook for Lenders
سال انتشار: 2011