موسسه اعتباری کارما را عمدتا به خاطر پلتفرم مدیریت اعتباری رایگانی که دارد، می‌شناسند. این شرکت در سال 2007 در ایالت کالیفرنیا آمریکا بنیان‌گذاری شده است و هم اکنون بیش از 100 میلیون کاربر در آمریکا، کانادا و انگلستان دارد. کارشناسان در سال 2018 ارزش کارما را حدود 4 میلیارد دلار تخمین زده‌اند.

 

موسسه اعتباری کارما چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

کارما این قابلیت را برای کاربران ایجاد کرده است که بتوانند به صورت رایگان، هفته‌ای یکبار گزارشی از وضعیت اعتباری خود در دو سایت TransUnion و Equifax را ملاحظه کنند و وضعیت اعتباری خود را به نحو بهتری کنترل کنند. البته اشخاص می‌توانند همین گزارش را از سایت annualcreditreport.com به طور رایگان دریافت کنند اما این سایت فقط سالانه یکبار به شما دسترسی رایگان می‌دهد. به همین دلیل رایگان بودن گزارش‌های اعتباری کارما آنهم به صورت هفتگی، مزیت رقابتی منحصر به فردی برای این موسسه نسبت به سایر شرکت‌های مشابه ایجاد کرده است. لازم به ذکر است که شرکت‌های مشابه عموما برای ارائه گزارش اعتباری افراد هزینه‌ای بین 15 الی 20 دلار دریافت می‌کنند. شرکت‌های NerdWallet و Credit Sesame و Mint رقبای شرکت اعتباری کارما هستند که خدمات مشابهی ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از خدمات مهمی که این شرکت ارائه می‌کند این است که به افراد براساس نیاز و رتبه اعتباری آنها، تسهیلات و کارت‌های اعتباری سایر موسسات مالی را پیشنهاد می‌دهد. در واقع این سایت به شما کمک می‌کند که تسهیلات یا کارت اعتباری مناسب خود را از میان تمام موسسات مالی پیدا کنید. تمام خدماتی که کارما ارائه می‌دهد به صورت رایگان در دسترس است.

از دیگر خدمات کارما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گراف عملکرد اعتباری شما در گذر زمان
  • مقایسه امتیاز اعتباری شما با دیگران به کمک معیارهای سن، درآمد و محل زندگی.
  • شبیه‌سازی تاثیر عوامل مختلف بر روی امتیاز اعتباری شما.

 

موسسه اعتباری کارما

نمونه گزارش اعتباری کارما

 

کسب درآمد کارما از طریق معرفی کاربران

موسسه کارما بابت خدماتی که ارائه می‌دهد از مشتریان هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند، اما بابت هر مشتری که به موسسات مالی معرفی می‌کند از آنها کارمزد دریافت می‌کند و بیشتر منبع درآمد این شرکت از این محل تامین می‌شود. موسسات مالی با استفاده از کارما و سایت‌های مشابه می‌توانند مشتریانی که مناسب محصولات خود هستند را شناسایی کرده و جذب کنند. این کار بسیار ارزان‌تر از تبلیغ محصولات برای میلیون‌ها نفر افرادی است که شرایط گرفتن تسهیلات یا کارت‌های اعتباری آنها را ندارند.

اخیرا شرکت Intuit پیشنهاد خرید کارما را به مبلغ وسوسه انگیز 7.2 میلیارد دلار ارائه داده است.