مطالب اخیر

مدل Z-score آلتمن یک معیار عددی است که برای پیش‌بینی مواجهه شرکت با ورشکستگی برای سال‌های آتی استفاده می‌شود. این مدل به وسیله پروفسور اقتصاددان آمریکایی، ادوارد آلتمن، در سال 1968 به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری پایداری شرکت‌ها به‌کار گرفته شد.

با رشد روزافزون صنعت اعتباری از دهه‌های گذشته تا امروز، موسسات مالی دیگر امکان اعطای تسهیلات اعتباری بدون استفاده از تکنیک‌های متنوع ارزیابی متقاضیان را ندارند. با افزایش هزینه جذب مشتریان جدید و رقابت در صنعت مالی، بانک‌ها امروزه تمایل بیشتری به حفظ مشتریان قبلی خود دارند.

در LENDO بر خلاف تمام موسسات مالی و اعتباری، بابت تاخیر در پرداخت اقساط جریمه دیرکرد اخذ نمی‌گردد. در صورت تاخیر در پرداخت اقساط، صرفا نمره اعتبار متقاضی کاهش پیدا می‌کند که در خریدهای بعدی از لندو تاثیرگذار خواهد بود.

وقتی صحبت از رتبه‌بندی ارزشمندترین برندها در سال 2020 می‌شود، سخت است که شرکت‌های تکنولوژی محور را نادیده بگیریم. مجله فوربس در جدیدترین گزارش خود به رتبه‌بندی برندها در کل جهان پرداخته است که در ادامه خلاصه آن ارائه ‌گردد.

قوانین مربوط به صدور چک و کارآیی استفاده از آن در معاملات، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام بانکی و در رأس آنها بانک مرکزی است. مسئله صدور چک‌های بی‌محل یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که بانک‌ها و نظام اعتباری با آن روبرو هستند زیرا علاوه بر تبعات اقتصادی، تبعات قضایی و نظامی نیز به دنبال دارد. 

شرکت DBRS MORNINGSTAR، نهاد بزرگ جهانی است که در زمینه رتبه‌بندی شرکت‌ها، بنگاه‌ها و دولت‌ها فعالیت می‌نماید. این مجموعه دارای 8 دفتر کار در کل دنیا بوده و بیش از 700 کارمند دارد.

موسسه Sesame تاکنون به میلیون‌ها نفر کمک کرده است تا رتبه اعتباری خود را بهبود ببخشند، شانس تأیید اعتبار آنها افزایش یابد، هزینه‌های اعتبار افراد کاهش یافته و در نهایت صرفه‌جویی در انواع هزینه ایجاد گردد.

«مودیز» یکی از سه موسسه معتبر رتبه‌بندی جهان، کشور عربستان را از لحاظ وضعیت مالی مورد بررسی قرار داد که طبق این ارزیابی از آنجایی که درآمد سالانه شرکت نفتی آرامکو از سال 2021 به بعد، سرمایه 75 میلیارد دلاری را پوشش نمی‌دهد دولت عربستان نمی‌تواند حسابی روی این شرکت باز کند مگر اینکه افزایش قیمت نفت خام رخ دهد.

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست، اخیراً و براساس اطلاعات مربوط به ماه آگوست سال 2020، گزارشی درخصوص وضعیت اقتصادی ایران منتشر نموده است.

نشریه نیلسون ریپورت به عنوان نشریه تخصصی و بین‌المللی در حوزه پرداخت الکترونیک، در جدیدترین گزارش خود به رتبه‌بندی شرکت‌های پرداخت الکترونیک در جهان پرداخته است.