با ارزشترین برندهای جهان را بشناسید

مشابه سالهای گذشته، موسسه برند فاینانس اقدام به ارائه گزارش رتبهبندی با ارزشترین برندهای جهان کرد که بر طبق این رتبهبندی، شرکت آمازون به عنوان موفقترین برند جهانی معرفی شد.
در این رتبهبندی شرکت آمازون توانست از جایگاه نخست خود در سال گذشته به عنوان با ارزشترین برند جهان دفاع کند و امسال نیز با حدود 18% رشد نسبت به سال گذشته، ارزش برند خود را به 220 میلیارد دلار برساند. این مقدار حدود 60 میلیارد دلار بیشتر از ارزش برند شرکت گوگل و 80 میلیارد دلار بیشتر از شرکت اپل است. بزرگترین سایت خرید اینترنتی در جهان در صنایع تازهای از جمله پردازش ابری و هوش مصنوعی ورود پیدا کرده است و به لطف این سرمایهگذاریها در تکنولوژیهای به روز و نوآور، این غول اینترنتی توانسته است رهبری لایق در بین برندهای مختلف جهان باشد. با وجود این همه سرمایهگذاری در زمینههای مختلف، بیشترین درآمد آمازون همچنان از خرده فروشی و فروش اینترنتی بدست میآید.
در جدول زیر با ۱۰ برند با ارزش سال 2020 در جهان اشنا میشوید:
ردیف | نام شرکت | زمینه فعالیت | ارزش برند در سال 2020 | ارزش برند در سال 2019 | تغییر ارزش برند | مقر اصلی برند |
1 | آمازون | خرده فروشی آنلاین | ۲۲۰ میلیارد دلار | 189 میلیارد دلار | %۱۷.۵ | آمریکا |
2 | گوگل | فناوری | ۱۶۰ میلیارد دلار | 143 میلیارد دلار | %۱۱.۹ | آمریکا |
3 | اپل | فناوری | ۱۴۰ میلیارد دلار | 153 میلیارد دلار | %۸.۵ | آمریکا |
4 | مایکروسافت | فناوری | ۱۱۷ میلیارد دلار | 120 میلیارد دلار | %۲.۱ | آمریکا |
5 | سامسونگ | فناوری | ۹۴ میلیارد دلار | 91 میلیارد دلار | %۳.۵ | کرهجنوبی |
6 | آی سی بی سی | بانکی | ۸۰ میلیارد دلار | 79 میلیارد دلار | %۱.۲ | چین |
7 | فیسبوک | شبکههای اجتماعی | ۷۹ میلیارد دلار | 83 میلیارد دلار | %۴.۱ | آمریکا |
8 | والمارت | فروشگاه زنجیرهای | ۷۷ میلیارد دلار | 68 میلیارد دلار | %۱۴.۲ | آمریکا |
9 | پینگ آن | بیمه | ۶۹ میلیارد دلار | 57 میلیارد دلار | %۱۹.۸ | چین |
10 | هوآوی | فناوری | ۶۵ میلیارد دلار | 62 میلیارد دلار | %۴.۵ | چین |
در نمودار دایرهای زیر نیز مقایسه ارزش برند کشورها را مشاهده میکنید. همانطور که از نمودار مشخص است، کمی کمتر از نصف ارزش برندهای دنیا متعلق به کشور آمریکا است.