مشابه سال‌های گذشته، موسسه برند فاینانس اقدام به ارائه گزارش رتبه‌بندی با ارزش‌ترین برندهای جهان کرد که بر طبق این رتبه‌بندی، شرکت آمازون به عنوان موفقترین برند جهانی معرفی شد.

در این رتبه‌بندی شرکت آمازون توانست از جایگاه نخست خود در سال گذشته به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان دفاع کند و امسال نیز با حدود 18% رشد نسبت به سال گذشته، ارزش برند خود را به 220 میلیارد دلار برساند. این مقدار حدود 60 میلیارد دلار بیشتر از ارزش برند شرکت گوگل و 80 میلیارد دلار بیشتر از شرکت اپل است. بزرگترین سایت خرید اینترنتی در جهان در صنایع تازه‌ای از جمله پردازش ابری و هوش مصنوعی ورود پیدا کرده است و به لطف این سرمایه‌گذاری‌ها در تکنولوژی‌های به روز و نوآور، این غول اینترنتی توانسته است رهبری لایق در بین برندهای مختلف جهان باشد. با وجود این همه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف، بیشترین درآمد آمازون همچنان از خرده فروشی و فروش اینترنتی بدست می‌آید.

در جدول زیر با ۱۰ برند با ارزش سال 2020 در جهان اشنا می‌شوید:

ردیفنام شرکتزمینه فعالیتارزش برند در سال 2020ارزش برند در سال 2019تغییر ارزش برندمقر اصلی برند
1آمازونخرده فروشی آنلاین۲۲۰ میلیارد دلار189 میلیارد دلار%۱۷.۵آمریکا
2گوگلفناوری۱۶۰ میلیارد دلار143 میلیارد دلار%۱۱.۹آمریکا
3اپلفناوری۱۴۰ میلیارد دلار153 میلیارد دلار%۸.۵آمریکا
4مایکروسافتفناوری۱۱۷ میلیارد دلار120 میلیارد دلار%۲.۱آمریکا
5سامسونگفناوری۹۴ میلیارد دلار91 میلیارد دلار%۳.۵کره‌جنوبی
6آی سی بی سیبانکی۸۰ میلیارد دلار79 میلیارد دلار%۱.۲چین
7فیس‌بوکشبکه‌های اجتماعی۷۹ میلیارد دلار83 میلیارد دلار%۴.۱آمریکا
8والمارتفروشگاه زنجیره‌ای۷۷ میلیارد دلار68 میلیارد دلار%۱۴.۲آمریکا
9پینگ آنبیمه۶۹ میلیارد دلار57 میلیارد دلار%۱۹.۸چین
10هوآویفناوری۶۵ میلیارد دلار62 میلیارد دلار%۴.۵چین

  در نمودار دایره‌ای زیر نیز مقایسه ارزش برند کشورها را مشاهده می‌کنید. همانطور که از نمودار مشخص است، کمی کمتر از نصف ارزش برندهای دنیا متعلق به کشور آمریکا است.  

با ارزشترین برندهای جهان