روابط عمومی بانک ملی ایران در خبری که منتشر شد از تسهیلاتی در جهت خرید دین خبر داد که بانک با خرید دین مدت‌دار بدهکار ( مانند چک و سفته ) از مشتری و داین، با مبلغی کمتر از آنچه در متن اوراق و اسناد تجاری ثبت شده، باعث می‌شود تا مشتری زودتر از سررسید به نقدینگی دست پیدا کند.

همچنین بنگاه‌های اقتصادی و کسب‌وکارهایی که به علت شغل‌ خود نیازمند نقدینگی بیشتری هستند با دریافت نقدینگی زودتر از موعد می‌توانند نیاز مالی خود را تأمین نمایند.

بانک ملی در پنج ماه اول سال جاری توانست تسهیلاتی به مبلغ 68 هزار و 134 میلیارد ریال را که شامل 33 هزار و 200 فقره تسهیلات است را به متقاضیان خود پرداخت نماید. تسهیلاتی که به صورت خرید دین پرداخت گردیده است از کل تسهیلات پرداختی بانک از جمله عقود مشارکتی و مبادله‌ای، 13.7 درصد بوده است.

تمامی بخش‌های اقتصادی مجاز هستند تا از این تسهیلات بهره‌مند گردند با این شرط که ضوابط و مقررات به بهترین شکل ممکن رعایت و اجرا شود و نیز چهارچوب آئین‌نامه‌ها و دستوالعمل‌ها در نظر گرفته شود. نرخ سود تسهیلات خرید دین با توجه به دستوالعمل‌ها و مقررات و نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، محاسبه می‌شود.

معرفی انواع تسهیلات بانک ها در سیستم بانکی کشور، مرات مگ ارائه دهنده جدیدترین اطلاعیه ها و تحولات مربوط به قوانین اخذ تسهیلات بانکی