طبق گزارش منتشر شده سخگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 از تخصیص میزان بودجه و جزئیات آن اطلاع داد و گفت: وام ازدواج برای افرادی که در شرف ازدواج می‌باشند از 50 به 70 میلیون تومان افزایش یافت که نیز امسال شاهد تغییراتی در این بخش بوده به طوریکه برای دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال وام ازدواج 100 میلیون تومانی اعطا خواهد شد درنهایت تسهیلات ازدواج برای هر زوج در سال آینده مبلغ 140 و 200 میلیون تومان محاسبه شده است.

رحیم زارع ادامه داد: در نظر گرفتن بودجه 20 هزار میلیارد تومانی جهت اشتغالزایی که در اختیار کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی به ترتیب 10 هزار میلیارد تومان و 3 هزار میلیارد تومان با بازپرداخت‌های 7 ساله قرار می‌گیرد که زنان سرپرست خانوار و مناطق محروم جزء اولویت‌ها می‌باشند.

زارع افزود: ارائه بودجه 3 هزار میلیارد تومان به بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی و مبلغ 3 هزار میلیارد تومان به بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت اشتغالزایی با اقساط 7 ساله که مناطق محروم از اولویت ها به حساب می‌آیند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: تخصیص 500 میلیارد تومان جهت اعطای تسهیلات ودیعه مسکن که برای هرشخص 100 میلیون تومان با هدف فرزندآوری و فرزند سوم در نظر گرفته شده است. همچنین بودجه 4 هزار میلیارد تومانی به بخش نیروهای مسلح که به هر شخص 100 میلیون تومان جهت اعطای تسهیلات برای پرداخت ودیعه مسکن، 70 میلیون تومان برای وام ازدواج و نیز 20 میلیون تومان وام ضروری تخصیص داده شد.

زارع ادامه داد: بودجه 4 هزار میلیارد تومانی برای تسهیلات ساخت یا خرید مسکن با نرخ بهره 9 درصد و بودجه یک هزار میلیارد تومانی برای تامین مخارج بیماران صعب‌العلاج سرطانی و زوج‌های ناباروراختصاص داده شد.

وی ادامه داد: همچنین بودجه یک هزار میلیارد تومانی جهت تامین مخارج کسب‌وکار خرد روستایی، خرید انشعابات و توسعه تاسیسات خانگی با در نظر گرفتن مناطق محروم تخصیص داده شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: از محل عوارض خروج از کشور بودجه 500 میلیارد تومانی جهت بهسازی روستاهای مرزی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت. این درحالیکه از محل 5 درصد افزایش تعرفه جرایم رانندگی برای هزینه‌های معلولان ناشی از تصادفات، مبلغ 200 میلیارد تومان، جهت بهبود معابر روستایی مبلغ 200 میلیارد تومان و برای تامین هزینه‌های تجهیزات درمانی مبلغ 50 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در پایان نیز وی اشاره کرد: برای سازمان پزشکی قانونی نیز بودجه‌ای 50 میلیارد تومانی از محل درآمد حاصل این مصوبات اختصاص داده شد.

معرفی انواع تسهیلات بانک ها در سیستم بانکی کشور، مرات مگ ارائه دهنده جدیدترین اطلاعیه ها و تحولات مربوط به قوانین اخذ تسهیلات بانکی